Robimy obrotnicę do karoserii

Niestety garaż mam jaki mam, a co za tym idzie ilość miejsca jest mocno ograniczona, więc musiałem coś wykombinować, żeby móc zająć się karoserią, szczególnie od spodu. Wymarzyłem sobie obrotnicę do karoserii. Postanowiłem, że wykonam taką samodzielnie.

Zacząłem od projektu.

projekt2projekt1

Obrotnica była projektowana tak, aby przenieść obciążenia związane z karoserią dużego Fiata. Nic więcej, także miała być poręczna i małych rozmiarów, dostosowanych do gabarytów garażu. Ponadto musiała pozwolić na swobodny obrót karoserią.

Po wstępnym projekcie przeliczyłem konstrukcję czy oby podoła.

badanie BADANIE2  renderingAnaliza MES wyszła pomyślnie, także zabrałem się za kompletowanie potrzebnych materiałów.

IMG_0523 IMG_0534Dodatkowo musiałem wypalić kilka detali za pomocą przecinarki plazmowej CNC.

IMG_0518Po kilku wieczorach spędzonych na wierceniu, piłowanie, cięciu i spawaniu…

IMG_0519 IMG_0520 IMG_0521 IMG_0522 IMG_0535 IMG_0536 IMG_0537 IMG_0538 IMG_0541Powstało coś takiego.

IMG_0559 IMG_0560 IMG_0561 IMG_0562 IMG_0564 IMG_0565IMG_0566 IMG_0581 IMG_0583 IMG_0585 IMG_0586 IMG_0587 IMG_0593 IMG_0595 IMG_0597Teraz można zająć się dalszymi pracami 🙂