Niestety garaż mam jaki mam, a co za tym idzie ilość miejsca jest mocno ograniczona, więc musiałem coś wykombinować, żeby móc zająć się karoserią, szczególnie od spodu. Wymarzyłem sobie obrotnicę do karoserii. Postanowiłem, że wykonam taką samodzielnie.
Zacząłem od projektu.
Obrotnica była projektowana tak, aby przenieść obciążenia związane z karoserią dużego Fiata. Nic więcej, także miała być poręczna i małych rozmiarów, dostosowanych do gabarytów garażu. Ponadto musiała pozwolić na swobodny obrót karoserią.
Po wstępnym projekcie przeliczyłem konstrukcję czy oby podoła.
Analiza MES wyszła pomyślnie, także zabrałem się za kompletowanie potrzebnych materiałów.
Dodatkowo musiałem wypalić kilka detali za pomocą przecinarki plazmowej CNC.
Po kilku wieczorach spędzonych na wierceniu, piłowanie, cięciu i spawaniu…